torstai 2. elokuuta 2012

Tarhapäiviä ja ritaripastaa



Eilen oli tyttäreni ensimmäinen tarhapäivä. Minua ainakin jännitti tosi paljon. Päivä taisi kuitenkin olla ihan jees, koska lapsi oli kauppareissulla voimainsa tunnossa: "Äiti, mä oon vuorikiipeilijä! Äiti, mä oon ritari! Mä haluun ritaripastaa!" En ihan saanut selville mitä ritaripasta varsinaisesti olisi, mutta ajattelin että haarniskat, kuoret, hmmm... Tyytyväisenä tyttö sitten söikin nämä pikapestolla täytetyt pastat. Raastoin pinnalle minulle uutta soijajuustoa, nimittäin Cheezlyn Chili & Paprikaa, joka oli yllättävän hyvää - ei se tosin juustolta maistunut mutta joltakin sentään. Ja sitähän ei aina voi vegaanijuustoista sanoa. (Paitsi tästä.)

Ritaripasta

Pesto:

2 dl pähkinöitä/ siemeniä
1 dl vettä
0,5-1 dl öljyä
loraus sitruunamehua
2-3 valkosipulinkynttä
iso nippu tuoretta basilikaa
suolaa

+ 250 g isohkoa Gnocchi- simpukkapastaa

Keitä pastat ohjeen mukaan. Surauta kaikki pestoaineet tehosekoittimessa. Täytä pastasimpukat pestolla. Tarjoile pyöreän pöydän äärellä!

Joo-o, esikoisen tarhaan meno tuntuu kyllä kovalta paikalta vaikka on kuinka ihana päiväkoti ja näyttääkin vielä tältä:



Mutta kolmivuotias kyllä tarvitsee jo leikkiseuraa. Ja uusia virikkeitä. Hyvin se menee. Ihan tosi.




2 kommenttia:

  1. Kyllähän lapsi nopeasti tajuaa saman kuin vanhemmatkin..."kyllä tämä kotiolot voittaa..."

    VastaaPoista
  2. Toden sana, Kapteeni! Tarha on maailman paras keksintö ja joka muuta väittää on... no, väärässä.

    VastaaPoista